54c09586-3766-4efd-a81b-92a509235cc1

Televizijos reklamos ringe liko du dalyviai

Share on FacebookShare on Google+Email this to someoneTweet about this on TwitterPrint this page

Iš komercinės reklamos lauko nuo 2015 m. pasitraukus LRT, didžiąją TV reklamos dalį atsiriekiančios dvi grupės – TV3 ir LNK su mažaisiais savo kanalais – šiemet dar sustiprins savo įtaką. Labiausiai augs MTG grupė, po kurios sparnu – TV3, TV8, TV6, mat pastarajai prisijungus „Lietuvos ryto“ TV reklamos pardavimus, jos transliuojamo reklaminio eterio dalis gali viršyti 50%.

Marius Marčenkovas, „Dentsu Aegis“ tinklo, Lietuvoje valdančio „Carat“, „Vizeum“ ir „iProspect“ komunikacijos ir žiniasklaidos planavimo agentūras, žiniasklaidos direktorius, sutinka, kad šiemet didėja MTG ir „MG Baltic“ (toliau MG, kuri jungia LNK, BTV, TV1, „Liuks!“, „Info TV“) grupių komercinės TV auditorijos koncentracija rinkoje.

Jų rinkos dalys pagal TV reklamos pardavimus 2014 m. atitinkamai buvo 39,4% ir 36,9%, o 2015-aisiais turėtų siekti jau 50% ir 39,9%.

„MTG dalis augs sparčiau dėl to, kad nuo 2015 m. ši grupė pardavinėja komercinę reklamą „Lietuvos ryto“ TV“, – priežastį nurodo p. Marčenkovas. „Lietuvos ryto“ TV iki 2014 m. pabaigos buvo vienintelė komercinė televizija, nepriklausanti didesnei kanalų grupei.

Dar viena rinkos dalyvė – rusiškųjų kanalų BMA grupė, parduodanti reklamą PBK, NTV Mir ir REN TV, – pastaraisiais metais vis nukenčia dėl šių TV kanalų transliacijų draudimų ar ribojimų.

„Todėl mažėjantis BMA grupės kanalų populiarumas tarp reklamos užsakovų, taip pat permainos LRT tik dar labiau padidins MTG ir MG koncentraciją. Iš esmės Lietuvos TV rinkoje telieka du stambūs panašaus kalibro dalyviai“, – teigia p. Marčenkovas.

VŽ jau rašė, kad didėjanti koncentracija, sumažėjusios galimybės reklamuotis ir augantys TV reklamos mastai nuo praėjusių metų pabaigos kilstelėjo TV reklamos kainas vidutiniškai 9–10%, o labiausiai jos kilo „Lietuvos ryto“ TV. Kainas pakėlė visos TV grupės, įskaitant rusiškuosius kanalus.

Pasak p. Marčenkovo, įdomu, kaip šiemet keisis LRT reitingai, ar jie augs dėl patrauklesnio turinio žiūrovams be reklamos. O tai reiškia, kad LRT gali perimti dalį auditorijos iš MTG ir MG grupių, kuriose leidžiami reklaminiai intarpai bus perpildyti reklama ir jų patrauklumas žiūrovams gali sumenkti.

„Prielaidų tolesniam kainų augimui irgi yra, tačiau vargu ar galima laukti radikalesnių kainų pokyčių ir šiemet: išliks arši konkurencija tarp MTG ir MG, iš kitos pusės – dar stiprės konkurencija su vis dar sparčiai augančia interneto reklama, kuri jau dabar atsiriekia beveik kas ketvirtą reklamai Lietuvoje išleidžiamą eurą ir auga ne tik spaudos, bet jau ir TV reklamos rinkos dalies sąskaita“, – komentuoja p. Marčenkovas. Pasak jo, labiau tikėtina tendencija bus TV ir internetinės reklamos sinergija – susijungimai, partnerystės, bendri reklamos sprendimai ir pan.

Plačiau: http://vz.lt/article/2015/1/14/televizijos-reklamos-ringe-liko-du-dalyviai#ixzz3Ts2dQant