programisius-65485746

Kokį interneto vartotoją turėsime rytoj?

Share on FacebookShare on Google+Email this to someoneTweet about this on TwitterPrint this page

Tarptautinės telekomunikacijų sąjungos (ITU) paskelbti interneto tyrimo rezultatai rodo, kad internetas tampa neatsiejama gyvenimo dalimi – 2014 m. pabaigoje net 3 mlrd. planetos gyventojų turėjo interneto prieigą (2013 m. pabaigoje tokių buvo 2,7 mlrd.). Spėjama, kad 2015 m. prieigą prie interneto turės ne mažiau nei 75 proc. Europos gyventojų. Kas atsitiko, kad žmonės taip stipriai tapo priklausomi nuo interneto, komentuoja reklamos agentūros „Adnet media“ vadovas Linas Šiautkulis.

„Į internetą tam tikra prasme persikėlė visas gyvenimas: žmonės dirba, pramogauja, apsiperka ir net bendrauja internete. Virtualioje erdvėje susibūrę visi draugai, ten pirmiausiai sužinoma apie giminaičiui gimusį vaiką ar draugų gimtadienius, – pastebi L. Šiautkulis. – Vis dėlto, svarbiausia ir labiausiai bauginanti dalis – tai, kad į internetą persikėlė ir asmens identitetas. „Facebook“ profilis, deja, daugeliui tapo svarbesnis už LietuvosRespublikos pasą“.

Pasak L. Šiautkulio, internete privatumas neegzistuoja – žmonės, kurdami savo virtualiąją asmenybę, dažnai pamiršta apie savo duomenų saugumą. Vartotojai už galimybę dalyvauti įvairiuose socialiniuose konkursuose ar norėdami parsisiųsti žaidimus savanoriškai mainais atiduoda savo asmeninius duomenis, tad automatiškai jie tampa lengva preke suinteresuotiems rinkodaros ar specialių tarnybų atstovams. „Perkrautas informacijos chaoso, skaitmeninis žmogus tampa lengva „auka“ marketingo specialistams – norint pasiekti tikslą, jam tereiks teisingai sudėlioti savo žingsnius ir žmogus daiktą nusipirks net neįtardamas, kad sprendimą už jį priėmė rinkodaros specialistas“, – sako L. Šiautkulis.

Nors asmeninių duomenų apie vartotojus rinkimas gali atrodyti dviprasmiškas, specialistų teigimu, informacinių technologijų amžiuje tai yra būtina, norint išlaikyti vartotojų susidomėjimą. Pirkėjai darosi vis reiklesni, reikalauja naujų sprendimų ir galimybių. „Internetinės parduotuvės rinkoje užima vis didesnę dalį, tad galimybė nežengus nei kojos iš namų įsigyti reikalingų daiktų – pasiekiama ranka. Apsipirkimas internete populiarėja nebe tik jaunų žmonių tarpe, bet ir senyvo amžiaus grupėse, – sako L. Šiautkulis. – Tendencijų pokyčiams, tikėtina, įtaką padarė pasikeitęs vidutinio interneto naudotojo amžius – 2014 m. vidutinis interneto naudotojo amžius siekė 37,6 metus, 2000 m. – tik 28,7 metų. Kažkada tarsi fikcija atrodžiusi situacija, kai močiutė maistą iš prekybos centro užsako internetu, jau tapo kasdienybe“.

Daugiau Lino Šiautkulio įžvalgų tema „Lietuviškasis Trendspotting – ženklai, leidžiantys nuspėti, kokį interneto vartotoją turėsime rytoj“ bus galima išgirsti vasario 26 d., Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) konferencijoje „LiMA Day Šiauliai‘2015. Ateities marketingo vektoriai: įžvalgos, priemonės, tendencijos“. Konferencijoje savo patirtimi taip pat dalinsis „Google“ partnerių koordinatorė Baltijos šalyse Karina Vilkauskaitė, pirmojo ir vienintelio oficialaus lietuviško „YouTube“ reklamos tinklo „Videostars“, skirto video kūrėjams bei reklamos užsakovams, idėjos autorius bei įkūrėjas Rokas Kondratas ir „Gluk Media“ projektų vadovas Valdas Skinderis.

http://www.delfi.lt/verslas/media/koki-interneto-vartotoja-turesime-rytoj.d?id=67261290#ixzz3Sfu0S6xd