MB trends

Žiniasklaidos (ir skaitmeninės) tendencijos 2015-iems

Share on FacebookShare on Google+Email this to someoneTweet about this on TwitterPrint this page

Burtininkų pilnas pasaulis. Bet „Millward Brown“ jiems nepriklauso. Vertinu jų bandymus kryptingai suformuluoti tendencijas. Susumavus visas išvardintas, išvesiu vieną aiškų faktą, kas bus/yra ant bangos – sinchronizacija įvairiais lygias: tarp TV ir online, tarp įvairių socialinių tinklų startegijų, tarp žmogaus ir jo būvimo vietos, tarp turinio ir platformos.

Pilną ataskaitą rasite čia, o žemiau pateikiu santrauką:

  1. Antro (trečio ir t.t.) ekrano sinchronizacija su TV. Kitaip tariant, toks media planavimas, kai reklamos bloko metu iš TV numigravusi auditorija po kelių sekundžių „sugaudoma“ jų tabletuose ir išmaniuosiuose.
  2. Suderinamumas tarp socialinių tinklų ir mobilių platformų strategijų. Iš esmės, ta pati sinchronizaciją, tik, sakyčiau, vidiniame lygmeny. Kaip čia dar tiksliau, na – jei planuojam „social“ strategiją, tai neapsiribojam tik FB, turim omeny, kad dar yra Instagramas, dar kažkas, kur blaškosi mūsų TA.
  3. Ne duomenų kiekybė, o jų kokybė! Kitaip tariant -„from Big data to Intelligent data“. Iš tiesų, kartais ruošiantis kokiam konkursui už skaičių tunto nepastebim pačios esmės, t.y. to vienintelio KPI, kuris svarbus kliento verslui.
  4. “Mikro-video” platformos (kaip antai Instagram ar Vine) po truputį ir atsargiai įsileis mokamą reklamą. Atsargiai, nes ne visi brandai moka elgtis subtiliai ir nesuteršt aplinkos.
  5. “Multi-screen” planavimas tobulės ir darysis labiau nukreiptas į TA. Kitaip sakant, agentūrai nebepakaks stebuklingos frazės – “darysim kelių ekranų strategiją”. Kiekvienas ekranas turės būti argumentuotas ne tik penetracija, bet ir pritaikytas komunikuojamam turiniui (pvz. nesudėtingam turiniui ar veiksmui pakaks išmanaus ekranėlio, labiau kompleksinė užduotis yra atliekama tabletu).
  6. Programuojamas pirkimas (čia apie internetus) taps labiau kūrybišku, arba sakyčiau, intuityviai-adaptyviu. T.y. žinutė priklausys nuo vartotojo pasirengimo įsigyti produktą/paslaugą. Kitaip tariant, jei žmogus yra finišo tiesiojoje prieš įsigyjant daiktą, apie kurį jau tiek domėjosi ir matė reklamų , tai nėra tikslo kartoti, koks fainas tas daikčiukas. Kalat 10% nuolaidos kuponą ir prekė parduota.
  7. Programuojamas pirkimas (dar vienas trendas apie tai) bus naudojamas ne tik aiškiai apskaitomiems rodikliams (konversijoms, pirkimams) pasiekti – naujieji algoritmai leis siekti ir tokių metafizinių tikslų, kaip prekinio ženklo žinomumas, požiūrio formavimas ir t.t., ir pnš.
  8. Žinutės, adaptuotos vartotojui pagal jo/jos būvimo vietą. (Kaip visada) angliškai skamba geriau – „location-based marketing“. Dar vienas sinchronizacijos pavyzdys, kai technologijos (Google, Facebook…) suseka nieko neįtariantį, bet potencialų vartotoją ir kala žinutę, kuriai jis/ji negali atsispirti, nes aplinka įpareigoja. Grubus pvz. kokios kramtoškės reminder‘is užsicheckinus kokiam make.
  9. Nežinau, kodėl „advertorials“ reikėjo pervadinti į „native advertising“, bet tai trendas. Esminis tikslas – kuo labiau supanašėti (pagal kontekstą ir formatą) su platforma, kurioje skelbiesi. Paskaičiuota, kad toks formatas pritraukia dėmesį dažniau nei parasta reklama (tikslumo dėlei – 52%).
  10. Visą brando komunikaciją galima suskaitmeninti ir žmonės to tikisi. Me priaugome prie savo mobiliųjų aparatų, todėl esant bet kokiai interakcijai su produktu/paslauga nevalingai ieškome QR, NFC ar šiaip linko nusilandinti į “more info” arba “compare to”. Taigi, kad ir koks “analogiškas” jūsų produktas, “be ready to be digital”.